ninabakke.blogg.se

om mitt liv i allmänhet, men som pyramidföretagsoffer i synnerhet.

Väckelsemöte

Publicerad 2015-03-01 16:03:00 i Allmänt, Bedrägeri, MLM, förhållanden, hjärntvätt, pyramidföretag, zinzino, natures own,

För snart lite mer än tio år sedan, blev jag inbjuden till ett Nature's Own möte. En dåvarande vän var med och försökte rekrytera mig. Då hade man även PG One telefoni. 'ring gratis till varandra'.
Inne på mötet var stämningen hög, musik spelades i högtalarna och lampor blinkade uppe på scenen.
Det kommer in en kille i kostym och plötsligt ställer sig alla upp, klappar i händerna och ropar unisont 'Mattias, Mattias, Mattias!'
 
Jag såg mig förvånat omkring. Mannen på scenen log och såg väldigt nöjd ut. När publiken äntligen tystnad och satt sig ner sa Mattias 'Tänk om alla människor blev emottagna så här på sina jobb av sina kollegor!'
 
Ja, tänk om! Herregud, säger jag...som helst smyger mig in på kontoret kl 07:00 tar min kopp och ställer mig vid datorn. Gärna myser med kaffet en stund medan jag vaknar till.
Tänk om kollegorna på Scania skulle ställa sig upp, applådera och skandera varandras namn varje gång någon kom in i rummet. Skulle man kunna tillverka några lastbilar alls då?
 
Hursomhaver. Mattias fortsatte med att berätta hur underbar morgon han haft, i sin lyxyacht där han 'arbetat' och sedan tagit sin dyra sportbil till mötet, där han nu blev bejublad av alla idioter som lika gärna kunde GETT honom pengarna direkt i handen!
Hur kan man stå och klappa i händerna och bejubla en person som blivit rik på dig och dina vänner? De man lurat in i verksamheten? De man övertalat att bli 'Oberoende Partners' som aldrig skulle komma på tanken att driva ett eget företag? Människor man VET redan innan, inte kommer sälja produkter eller rekrytera andra, men som man ÄNDÅ lurar in i skiten enkom för 'credits' skull? Sedan står man och applåderar den som får alla surt förvärvade pengar?
 
Det är nog så som mitt ex verkar tänka. Han tyckte jag skulle skriva över billånet till honom efter separationen. För då 'hjälpte' han mig att slippa betala lånet för bilen. SOM HAN LURAT MIG ATT KÖPA? När brukar man GE förövaren det han lurat till sig?
Han hade samma smarta lösning till att jag skulle slippa betala för mobilabonnemanget med tillhörande mobil han tydligen köpt i mitt namn.
Jag vet inte. Jag blev uppfostrad till att INTE belöna tjuvar, lögnare och bedragare.
 
Så att han använde och övertrasserade mina kreditkort, skulle jag då belöna honom med att GE honom kreditkorten efter separationen, eller vilken logik följer vi nu?
Nä, jag brukar inte ställa mig upp och applådera lögnare, bedragare och folk som tjänat pengar på att lura mig och andra in i en tveksam verksamhet. Och jag tycker INTE att man belönar en person, som ljugit för, begått bedrägeri mot och ruinerat mamman till sina barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela