ninabakke.blogg.se

om mitt liv i allmänhet, men som pyramidföretagsoffer i synnerhet.

Ny fas - sorg

Publicerad 2015-03-14 11:21:50 i Allmänt,

Nu börjar nog den andra fasen i min separation - sorgen. Ilskan är borta, förmodligen för att det är vår och solen skiner. Men också för att mitt ex äntligen gjorde ett genombrott och svarade på sms när det gällde frågor kring barnen.
Det har varit enormt frustrerande med endast envägskommunikation på sms och sedan hans spydiga och nedlåtande svar på mail.
Hans resonemang har också varit helt uppåt väggarna. Vet inte om det i hjärntvättsprocessen även ingår 'radering av hårddisk' för han verkar inte förstå vad han gjort, eller så förnekar han allt.
Så här i efterhand förstår jag inte hur jag kunde vara tillsammans med en så 'icke-tänkande' människa. Inga egna tankar, utan allt han kan och säger kommer från vad andra sagt.
Men så försvann alltså äntligen ilskan och kvar finns nu alltså sorgen att ta sig igenom.
Sorg över att vara utan en partner att dela tillvaron med, sorgen att behöva klara allt det praktiska själv, att gå igenom en skuldsanering, att se barnen växa upp bara 50% av tiden jag egentligen skulle haft med dem, osv osv
 
Ilskan gav trots allt energi, nu får vi se hur denna fas kommer se ut. Förhoppningsvis kan jag också se ljuset framöver.
 
Min kamp mot MLM bolag går trots sorgen, vidare. Jag skulle vilja se dem allihop lagförbjudna.
Dessa verksamheter för inget gott med sig för någon utom möjligen de 1% som tjänar pengar, men inte ens de kan sova gott om nätterna.
Häromdagen gjorde programmet 'Plus' ett inslag om World Ventures, som tack och lov är polisanmälda för kedjebrevsspel. Jag önskar de kunde tagit tag i Zinzino också. Att se detta inslag ger mig kalla kårar av igenkänning över ryggen:
 
http://www.svtplay.se/video/2747874/plus/plus-avsnitt-4
 
Vad lotteriinspektionen verkligen borde fokusera på är själva företagsstrukturen som är samma för alla dessa bolag. Det är bara produkterna som varierar. Helt fel att fokusera på dem med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela