ninabakke.blogg.se

om mitt liv i allmänhet, men som pyramidföretagsoffer i synnerhet.

Min historia med en sambo som gick med i ett pyramidföretag.

Publicerad 2015-01-22 20:20:00 i Allmänt,

Min fd sambo 'A' och jag blev tillsammans 2005. Jag hade då en sexmånaders pojke vid namn 'E' och mitt ex hade varit med i ett MLM företag som hette Natures own/Seven Qnox. In i förhållandet tog han med sig massor med skulder från det företaget, men sade att han 'aldrig mer' skulle göra detta misstag. Tillsammans hade vi skulder på över 600 000, varav jag hade en studieskuld på 100 000.
 
Förhållandet tickade på med problem som de flesta förhållanden har. Det var lite väl mycket drickande och vuxenfilmer, men jag tänkte att 'värre finns väl'. (om jag bara hade vetat)
 
Nåväl, alla år var svåra med skulder mm. Min mamma flyttade in till oss en period för vi kunde knappt betala våra räkningar, trots att jag ständigt tog lån för att minska månadsutgifterna.
När min mor dog 2012, hade mitt ex slutat jobba med bygge och gått över till försäljning, då han menade på att han kunde göra mer pengar där och att det slet mindre på kroppen. Jag hade ordnat ett jobb på ett telekombolag åt honom eftersom jag kände folk där. Själv hade jag börjat arbeta på ett nytt företag.
Det blev lite motsättningar, då han som säljare, helst inte skulle vabba, hämta eller lämna barnen.
Hans hade en ingångslön på 15 000 och hade 7 mil till jobbet enkel resa. Det var dyrt att jobba där också.
 
Efter några månader påpekade jag för honom att han skulle tjäna minst lika mycket på att vara pappaledig ett tag.
Så sommaren 2012, var han hemma med våra barn.
Jag förväntade mig väl att han skulle söka jobb under tiden han var hemma, men hösten 2012 stod han utan jobb, utan a-kassa och jag var gravid för fjärde gången.
 
För att överleva den hösten och vintern sålde vi allt vi hade av värde. En guldring jag ärvt av min farfar, en trumpet jag tänkt att barnen skulle spela på och så tömde vi barnens sparkonton.
tyvärr misstänker jag att redan då, planerade 'A' att gå med i något MLM bolag Amway eller Zinzino.
 
 
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela