ninabakke.blogg.se

om mitt liv i allmänhet, men som pyramidföretagsoffer i synnerhet.

Hjärntvätt? Sekt?

Publicerad 2015-02-19 12:18:00 i Allmänt, hjärntvätt, pyramidföretag, zinzino, sekt,,

    
 
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4rntv%C3%A4tt
 
http://www.mimersbrunn.se/vad_aer_en_sekt_12783.htm
 
Vad utmärker en sekt?
- Anse sig ha den enda verkliga sanningen.
citerar från en väninna som mitt ex försökte rekrytera:
'Vi sa att vi skulle tänka på saken, trots att vi redan då visste att vi inte var intresserade i något pyramidföretag.
De sista de sa innan de gick var; Säg inte detta till någon! De kommer inte att förstå!'

- Ledaren ska vara auktoritär.
Örjan Saele är väl auktoritär så det räcker?

- Medlemmarna ska sluta sig till gruppen.
Behövs väl ingen kommentar här?

- Medlemmarna vågar inte säga något utan att det är godkänt av ledaren/na.
 Det är tystnadsplikt mellan uplines och downlines i Zinzino.
 
Själv gjorde jag en märkligt koppling till Scientologerna, då jag såg mitt ex sponsor i en film på Youtube
Samma vokabulär, samma budskap. Tittar man på Zinzinos 'recommended reading' finns inte en enda bok om företagsekonomi, trots allt får ju vem som helst, helt utan kunskaper vara med och starta upp sina företag under ZZ regi? Men det är tydligen viktigare att läsa '90 Days to success'?
Ingen bok handlar om kroppens funktioner, trots att dessa 'oberoende partners' ska promota Omega3 oljans hälsosamma verkan i kroppen, ta blodprov mm mm?
Hade denna listan skickats runt bland Volvos anställda 'nu ska ni läsa dessa', lovar jag att det hade blivit uppror!
 
Mitt ex läser alla böcker som handlar om manifestationer, och pseudovetenskap. Han har slutat vara intresserad av musik, han som var trummis. Läser inga dagstidningar´, 'de är för negativa' ( de har väl inget högre budskap kan jag tänka)
 
Gregg Braden:
 
Big Al Schreiter:
 
Han har läst:
The Secret, Fältet, Think and grow rich, The Power of your subconscious mind, The Dynamic Laws of Prosperity, Restart the Heart MLM CPR,
  
                 
 

 
 Efter separationen, har jag hittat massvis med sådana här texter. Hela anteckningsböcker fulla.
 
 
Men det är ju klart; jag är en sådan där som 'inte förstår', en av 'de andra'.
Vad vet jag?
Mitt ex och hans 'vänner' försöker få mig att tro att det bara är 'MIN' åsikt. Jag träffade hans mamma häromdagen som tydligt upprörd påpekade att det bara var 'MIN' historia.
Jaha? Hur många andra historier kan det finnas, än det som verkligen hände?
 
När jag påbörjade denna blogg, hade jag 'bara' en magkänsla. En känsla av att vara med i en thrillerfilm.
KAN det verkligen vara så här? HUR kan det verkligen vara så här? I Sverige?
Men, jag fick allt bekräftat i denna blogg:
 
BITE ME! Säger jag bara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela