ninabakke.blogg.se

om mitt liv i allmänhet, men som pyramidföretagsoffer i synnerhet.

att komma undan med lögner och bedrägeri

Publicerad 2015-04-30 19:01:00 i Allmänt, Bedrägeri, MLM, förhållanden, hjärntvätt, pyramidföretag, zinzino, natures own, sekt,,

April 2013, kom mitt ex sponsor hem till oss. Eftersom mitt ex fick sparken i Februari när vi fick vår nyfödda dotter, trodde jag mötet var relativt oplanerat. Har hittat anteckningar från 2011, som visar på att mitt ex velat gå med i Zinzino långt innan och velat få mig 'införstådd' med sin plan.
.
Att dessa två visste att jag inte ville det här syns tydligt i deras mail till varandra, dessutom att de hade möte och pratade igenom om hur de skulle gå tillväga för att få in mig i hela skiten:
'Som jag minns det hela så var det så att 'A'  och jag möttes först på hotellet nere i Mariefreds centrum. Vi satt och pratade om läget och känslor kring hans uppsägning från teledesign.
Efter denna berättelse kände jag att jag hade tillräckligt med signaler för att Zinzino skulle vara ett vettigt alternativ att visa. Sagt och gjort, så gick jag igenom presentationen. Jag såg att drömmen tändes ännu mer, trots att där också fanns en del tvivel.
'A' poängterade att upplägget såg bra ut, men för att detta skulle kunna bli något att börja med, skulle vi först behöva träffa Nina. 'A' förvarnade om att hon skulle vara mycket skeptisk och förmodligen avböja iden.

Vi bestämde oss för att ses igen för att gå igenom upplägget med Nina.'
 
När sponsorn kom hem till mig, sa de inget om att de hade träffats och snackat igenom detta innan? Jag sa klart ifrån att jag inte ville ha något med ett nytt 'Natures own' att göra. Det skulle det inte vara sa Sponsorn. Jag frågade om det bara var direktförsäljning, mitt ex skulle endast sälja kaffe och omega3 olja till kunder  inget annat? Han svarade Ja,
 Vi skulle 'snart ha en ny bil' jag kanske inte ens skulle 'behöva gå tillbaka till jobbet' 11 månader senare.
 
Visst, han fick ta startkitet på mitt kreditkort, vi hade knappast några andra pengar att ta av eftersom vi sålt allt hösten innan då Mitt ex sket i att söka jobb, utan A-kassa. Inte sjutton kände jag till något om någon jävla Autoship?? Vad sjutton är det för något?
Jag ville bara att han skulle ha en inkomst!
Jodå, han fick en inkomst.....
Han LÅNADE pengar av en vän. Det hade jag inte den blekaste aning om. Jag trodde han fick en lön? Han hade ju råd att åka till Orlando hösten 2013? Då har man väl en lön?
 
Mitt kreditkort brände han snabbt. fick räkningar på 40 000 som gick till kronofogden påsken 2014.
Vad hade ni gjort? Om ni satt med en skuld hos KF på 40 000? Dessutom 'damp' det ner ännu en räkning på 40000, som var en skuld Mitt ex haft sedan Natures own-tiden, tio år tidigare.'
Så jag försöker rädda min ekonomi, och min familj. Tar ett lån, säger till Mitt ex att 'nu använder vi inte fler kort'. Jag klippte alla utom ett, Opelkortet, eftersom jag visste att min Peugot skulle komma att behöva reparationer snart.
Mitt ex säger: NÄSTA MÅNAD lossnar det! DÅ HÄNDER DET!
Det är väldigt många poster från Zinzino på detta kort, när jag frågade Mitt ex om detta, sa han att han skulle få tillbaka pengarna för NÄSTA MÅNAD HÄNDER DET!
Hur kommer det sig att det är JAG SOM BETALAR DETTA NU?????
 
I Juni var han i Norge. I Juli blev han 'Diamond' Nu skulle han få en bilbonus på 9000 och en inkomst på 30 000.
Äntligen tänkte jag, nu kan jag få köra MIN Peugot. För jag hade åkt kommunalt ända sedan jag började jobba igen i Mars. Konstigt att JAG åker kommunalt? När han kör MIN bil? Jo, jag var nog en usel flickvän! Stygga kvinna!
Jag frågade honom vad 'har du någonsin gjort för mig?' jodå, han hade ett jättebra svar. Under nio års förhållande hade han 'låtit mig köpa cykel och cykelvagn'. Va??? Som jag köpte själv? För att HAN ANVÄNDE MIN BIL??? Någon mer som undrar varför jag är sur? Varför jag slängde ut honom????
 
Nåja, för att kunna ha semester med barnen, skrev hans mamma och jag på ett lån för en Audi A6. (märkligt att alla som 'jobbar' för Zinzino har sina bilar på lån hos Santander, det hade jag ingen aning om, jag trodde Mitt ex hade letat reda på bilen själv)? Så nu var jag en lycklig ägare av TVÅ bilar?
 
Hela den sommaren, SPRANG han till brevlådan och hämtade posten. Konstigt....
men en dag hittade jag en ny räkning....på opelkortet.....

Ännu fler poster med Zinzino? Från Norge också? Vems produkter är det jag nu betalar på? Jag ska alltså betala 400sek i månaden tills denna skuld är betald. Hur mycket har jag haft med det här att göra? Vems produkter är det som handlats här?
13/5 har han handlat något för 4715 sek. Vems saker var det? Är det någon av er här som känner igen att ni handlade något från Zinzino av Mitt ex då? Isåfall VILL JAG HA TILLBAKA MINA PENGAR!
Lämpligt nog, ligger det en lite större post, strax innan han blev Diamond, samtidigt hade han ringt en person han lurat in i 'businessen' och bett henne betala för sin kompis startkit. Så skulle HON stiga i graderna...Oj vad osjälviskt av honom
2/6 1995sek??? Vad är detta? Vem mer har han betalat för? Eller är det fler fiktiva kunder?
Dessutom är det tydligen jag som betalar på hans biljett till Oslo också. Jo jag hade säkert en trevlig Oslo resa, så länge som jag får återbetala på denna skiten!
 
Och så dödsstöten. Han skulle på Event i Oktober 2014. Jaha, inte nog med att jag jobbade heltid och hade hand om barnen själv hela veckorna, nu skulle han iväg fre, lör och sön. tydligen kostar dessa event 2000 spänn. Kan ju säga att kylen gapade tomt mot mig denna helg.
 
Så viktig var hans familj för honom, att han hellre betalade 2000 spänn för att spendera helgen med en massa främlingar? Ha en 'orgie i inbördes beundran'? Ändå stod han på alla Affärspresentationer och talade sig varm om hur 'han gjorde detta för sin familj'. Enligt en vän var han så passionerad när han pratade om oss.
Märkligt att den passionen aldrig syntes hemma? Var någonstans var han när jag hade tre veckors semester ensam med barnen? Gissa!
 
Räkningarna släpade från September. Märkligt, tyckte jag, eftersom han ju skulle ha en bilbonus på 9000?
Han hade lovat att jag skulle få tillbaka insatsen på 20 000? Försökte fråga varför räkningarna inte betalades, gissa vad jag fick för svar? jodå: NÄSTA MÅNAD HÄNDER DET
Det som VERKLIGEN hände nästa månad, var att bensinkostnaderna på 8000 för hans körande i 'businessen' drogs på min oktoberlön. Tack! 5000 kr i lön fick jag i slutet på oktober....
 
När han dessutom började 'stötta' mig med sitt snack om att 'jag inte hade några högre tankar för jag gick ju bara hemma med barnen', eller att han 'inte kunde vara lycklig om han måste vara hemma efter 17', eller 'du är grön och jag är röd, vi pratar inte samma språk'
Jag fick helt enkelt nog!
 
Efter att jag slängde ut parasiten, lyckade jag få tag på inloggningen till kontot hos Zinzino. Han hade 'tjänat' 11000 Euro, under de 17 månader han 'jobbade' mer än heltid. Då ska man inte glömma att 50% är skatt, jag hade tagit hand om barnen alla kvällar och helger han var borta. Samt att han betalat över 6000-7000/månad i bensinkostnader. Han var ju tvungen att LÅNA pengar för att överleva??? Låter detta som en frisk trebarnspappa på över 40?
Nä, det tycker inte jag heller
 
 
 
Jag har hittat blockvis av dessa anteckningar fulla med manifestationer. En beteendevetare jag träffat, sa att det såg ut som hjärntvätt.
Så är det här en sekt? Spontant skulle jag säga JA. Speciellt efter allt som hänt och all information jag läst och fått av psykologer och personer med liknande erfarenheter.
De 'Tre musketörerna' som kom hem till mig den 22:a November, visar ju också på att detta inte är ett helt 'vanligt' företag.
Mitt ex förändring tyder också på att detta inte är något normalt.
 
Så, vad händer nu? Jo, eftersom jag hjälpt den jäveln i över 9 år, han är skyldig mig över 200 000sek, så har jag nu ett femårigt straff med skuldsanering att se fram emot.
Tack för de nio åren. Jag kan inte med ord uttrycka hur tacksam jag är!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela